Scopul activitatii serviciului de Medicina Muncii este predominant preventiv, el evalueaza riscurile privind imbolnavirile profesionale si ofera angajatilor solutii pentru evitarea aparitiei bolilor profesionale sau a celor legate de profesie.
Conform legislatiei in vigoare angajatorul trebuie sa asigure angajatilor supravegherea starii de sanatate prin servicii medicale de Medicina Muncii. Activitatea serviciului se realizeaza in conformitate cu reglementarile Ministerului Sanatatii si Ministerului Muncii si Protectiei Sociale . In cadrul controlului de medicina muncii se realizeaza un complex de examinari medicale clinice , biologice si/sau paraclinice conform normelor stipulate prin lege pentru fiecare tip de profesie.
Monitorizarea starii de sanatate a angajatilor se realizeaza prin:
- Examen medical la angajare -structurat conform profesiei si a fisei de expunere la riscuri; stabileste aptitudinea in munca.
- Control medical periodic – stabileste aptitudinea in munca.
- Examen medical de adaptare – stabileste aptitudinea in munca a persoanelor angajate in locuri de munca cu risc dovedit sau potential.
- Examen medical la reluarea activitatii pentru persoanele ce intrerup activitatea mai mult de 30 de zile din motive medicale; stabileste aptitudinea in munca.
- Reabilitarea, reorientarea si reinsertia profesionala in caz de accident de munca.
- Colaborarea permanenta cu medicul de famile al personalului angajat , informarea asupra starii de sanatate , conform prevederilor NGPM . Solicitarea acestuia de a prelua in monitorizare afectiunile decelate. Solicitarea acestuia de a investiga suplimentar prin consulturi de specialitate si/sau investigatii paraclinice decontate prin sistemul asigurarilor de stat.
- Monitorizarea afectiunilor angajatilor prin luarea in evidenta a certificatelor de concediu medical si urmarirea evolutiei pacientilor
- La finalizarea examinarilor legate de medicina muncii , angajatul si angajatorul vor primi rezultatul evaluarii prin intermediul fisei de aptitudine in care se mentioneaza aptitudinea in munca conform profesiei/functiei.
CONSILIEREA ANGAJATORULUI PRIVIND SECURITATEA SI SANATATEA IN MUNCA
Prin departamentul de medicina muncii , PREMIER CLINIC va pune la dispozitie urmatoarele servicii:
- Informarea periodica a angajatorului asupra starii de sanatate a personalului angajat.
- Identificarea si comunicarea riscului profesional catre toti factorii implicati in procesul muncii.
- Consilierea angajatorului privind masurile tehnico-organizatorice si medicale ce se impun.
- Consilierea angajatorului privind adaptarea muncii la caracteristicile psihofiziologice ale angajatului.